ВЕСЕЛІ ПЕРЕГОНИ!
Підсумковий інтегрований урок з математики та фізичної
культури по темі: «Відношення і пропорція», 6 клас
Народна мудрість каже, що без здоров’я
немає щастя. Здоров’я – найбільший скарб людини. Статистика говорить про
тенденцію зменшення відсотка здорових дітей. Тому зміцнити і зберегти здоров’я
дитини – одне з основних завдань сучасної школи. Цей захід можна провести як в
спортивному залі, так і на свіжому повітрі, коли діти вже втомилися працювати в
класі.
Мета:
розвивати інтерес молодших підлітків
до математики; пропагувати здоровий спосіб життя; вчити школярів дбати про своє
фізичне і духовне здоров’я; позбавлятися фізичної і психологічної перевтоми;
виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги, колективізму.
Обладнання: Картки із завданнями, спортивний інвентар.
Хід заняття
Ведучий:
Всім – добрий день, друзі -
Дівчата й хлоп’ята !
Ми раді у залі
Вас нині вітати!
Ведуча:
Покликав математичний стадіон
Нас сюди на змагання.
Знавцям й глядачам –
Особливі вітання!
Ведучий:
Відомо усім
Тут відсутні секрети –
В школі різні
Вивчають предмети.
Ведуча:
Наук у нас різних
Вивчають багато
Яку ж з них ми будемо
Нині вітати?
Ведучий:
Тобі, математико,
Наші вітання,
Це ж ти нас зібрала
Усіх на змагання.
Ведуча: Сучасну і давню
Науку чудову
Сьогодні у дії
Побачимо знову.
Ведучий:
Чекають тут різні
На вас запитання,
І хитрі задачі,
Й цікаві завдання.
Ведуча:
Питання серйозні
Та є й жартівливі,
Тож будьте уважні
І будьте кмітливі.
Ведучий:
Обдумайте відповідь
Ви неодмінно,
На справу таку
Вам дається хвилина.
Ведуча:
Лишилось питання
Одне з’ясувати:
Хто нині в змаганнях
У нас буде грати?
Ведучий:
Довідатись легко:
Це ІІ гімназійний клас
Гравці – шестикласники
Сьогодні у нас.
Ведуча:
Вже грали багато:
У «Що? Де? Коли?»,
А зараз змагатись
На математичний стадіон прийшли.
Ведучий:
Ведіть, капітани,
Команди в дорогу,
Бажаю здобути
Я вам перемогу!
Ведуча:
А які ж змагання без журі?
Визначати переможців
Буде в нас журі поважне
Воно буде, знаємо точно,
Об’єктивне і уважне.
(Представлення
членів журі)
Учитель:
Перед тим як запросити команди на
шикування , побажаємо їм:
Думати – колективно,
Діяти – спортивно,
Сперечатись – доказово.
Це для всіх обов’язково!
Якщо отримаєте поразку –
Не лийте гірких сліз.
А якщо переможете –
Не задирайте ніс!
У змаганнях беруть участь дві команди,
назви яких ми дізнаємось із наступного конкурсу.
В усіх конкурсах оцінюється швидкість і
правильність відповідей. Кожен конкурс оцінюється в 5 балів для команди, яка
першою закінчила завдання і 4 бали для другої команди. Неправильна відповідь
приносить додатковий бал команді-суперниці.
Конкурс “Спортивний”
Учні по черзі підбігають до свого
завдання, яке записане на плакаті,
прикріпленому на стіні спортзалу. За даною координатою, яка є розв’язком
завдань, записують точку на
координатному промені. Результатом є відповідне слово, що визначає назву
команди.
Назва першої команди – ФУТБОЛ
Назва другої команди - ВОРОТА
Завдання:
1.1 2,2 – 2,7 У
2. Назвіть число, протилежне до числа
-3 О
3. Розв’яжіть рівняння: -5 = -х Л
4. Знайдіть |d|, якщо |-d|=1 Б
5. Назвіть найбільше число, яке задовольняє
нерівність: - 4<x<1 Т
6. Обчисліть -2+(-1) Ф
Завдання
1.2
-18 - (-15) В
2. Назвіть число, протилежне до числа
-4 Т
3. Розв’яжіть рівняння -3 = -х О
4. Знайдіть |d|, якщо |-d|=2 Р
5. Назвіть найменше число, яке задовольняє нерівність: -2<x<3 О
6. Обчисліть -1 – (-6) А
Конкурс “Біг на коротку дистанцію”
Кожна
команда обирає найкращого «бігуна», який
одержує конверт із набором раціональних чисел. Одночасно розпочавши біг, гравці
різних команд повинні розмістити ці числа в порядку зростання.
Завдання:
1) -7; 4,2; 0,4; -6,9; 0; -12; 3,5.
2) -3,2; 9,4; 0,6; -7,8; -18,6; 0,19.
Конкурс “Стрибки у довжину”
У змаганні беруть участь по 2 учасники.
По одному учаснику від команди стають біля двох зображених крейдою на підлозі
координатних прямих один до одного спиною (одиничний відрізок на координатній
прямій не повинен бути більший ніж 0,5 м ). учитель називає, наприклад, число 2. Учні
стають на точку координатної прямої, що відповідає даному числу. Далі за
командою «Додати до цього числа -2» учні повинні перейти на ту точку, яка є
результатом виконаної дії.
Завдання:
2
+(-2);
+(-4);
+1;
+4;
+(-2);
+4;
+1.
Конкурс “ Біг з перешкодами”
3 учасники від кожної команди починають
одночасно бігти по своїй доріжці на певну дистанцію. На їх шляху є 3
«перешкоди» - картки з рівняннями. Тільки розв’язавши письмово рівняння, учень
має право продовжувати біг. Якщо учень не знає, то допомагає капітан команди.
Перемагає команда, члени якої розв’язали правильно більшу кількість рівнянь.
Х+12=5: x+7=4: x+10=6;
2|x|+5=15: 3|x|+6=12; 10-2|x|=2;
4,8-x=16,3 x+6,2=-7,8; x-4,7=-2,34.
Х+14=8; x+18=7; x+22=18;
14-5|x|=4: 21+6|x|=33; 12+3|x|=21;
2,9-x=14,7; x-6,3=-5,84; x+4,6=-9,4.
Конкурс “ Змагання важкоатлетів”
1-2 учні від команди тримають в руках
гантелі, стоять спиною один до одного. Учитель дає команду: «Підняти гантелі
стільки разів, скільки отримаєте у результаті виконання таких дій:
1) 22;
2) 22- (-1);
3) 32-22;
4) 10-23;
5) (0,1)2·200.
Учні обчислюють значення виразів і
виконують команду вчителя.
Конкурс “ Швидка лічба”
На стіні спортивної зали прикріплюється
плакат, на якому хаотично розміщені числа на відривних картках. Учасники по черзі,
подолавши перешкоди, повинні принести команді 6 карток з числами по порядку.
13
4 37 38
30
48 36
1 29
2
46 18
6
17 35
16 23
19 21
26 20
34 41
10 27 12
43
11
9
14 50
7 15
33
28 8 22
47
24 39
45
31
42 32
44 40
49 25 3
5.
Конкурс “Штовхання ядра”
2 учні від
команди виходять у центр залу. На стіні
прикріплюються картонні круги із записаними на них числами, серед яких є числа
– відповіді до завдань, запропонованих учням. Після обчислення значень виразів учні
м’ячем повинні влучити в потрібний круг. Наприклад, обчислити значення виразу:
Конкурс “Естафета”
Обидві команди в одному кінці залу
шикуються в колони. Перші члени команд одночасно починають біг з веденням м’яча
в інший кінець спортивного залу, де на стіні закріплені аркуші паперу із
завданнями, які необхідно виконати учням. Учень, підбігши, виконує завдання,
повертається назад, ведучи м’яч, передає його наступному учаснику команди і
т.д.
Завдання:
1) ; 1);
2) ; 2) ;
3) х:4 = 6:3; 3) х:2 = 10:4;
4) ; 4) ;
5) ; 5) ;
6) 2:1=х:8; 6) 1:5 =
3:х.
Конкурс “Аукціон”
Назвіть якнайбільшу кількість
прислів’їв, приказок, дотепних висловлювань. Кожне прислів’я чи приказка має
містити числа, математичні терміни, тощо.
Наприклад, «Одна голова добре, а дві –
краще»;
Сім раз відміряй – один раз відріж.
Конкурс “Загадковий малюнок”
Учасникам необхідно скласти із семи
частин фігуру, зображену на дошці.
Цю головоломку називають танграм. Назва
танграм виникла в Європі, від слів «тань», що означає «китаєць», і «грана», що
означає «буква».
Популярну китайську головоломку танграм
називають розумовою головоломкою із семи частин.
Конкурс із глядачами
Відгадайте загадки:
Ведучий:
За хвилиною – хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуй нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
(Підведення підсумків)
Ведуча:
Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві молодці!
Ведучий:
Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.
Ведуча:
Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Їм солодкий приз – медалі,
Щоб було про що згадати.
Ведучий:
І команді другій також
Ми дамо призів таких,
Але інші це медалі,
Діаметр менший у них.
Ведуча:
тож прийміть від нас на пам'ять
Ці медалі «золоті».
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
2003 Рік, журнал "Математика", розробка І.Ю.Процко, м.Івано-Франківськ.
ВідповістиВидалити