вівторок, 1 грудня 2015 р.

Інтегрований урок з математики та фізкультури в 6 класі "Веселі перегони"

ВЕСЕЛІ ПЕРЕГОНИ!
Підсумковий  інтегрований урок з математики та фізичної культури по темі: «Відношення і пропорція»,  6 клас
Народна мудрість каже, що без здоров’я немає щастя. Здоров’я – найбільший скарб людини. Статистика говорить про тенденцію зменшення відсотка здорових дітей. Тому зміцнити і зберегти здоров’я дитини – одне з основних завдань сучасної школи. Цей захід можна провести як в спортивному залі, так і на свіжому повітрі, коли діти вже втомилися працювати в класі.
Мета: розвивати інтерес молодших підлітків до математики; пропагувати здоровий спосіб життя; вчити школярів дбати про своє фізичне і духовне здоров’я; позбавлятися фізичної і психологічної перевтоми; виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги, колективізму.
Обладнання: Картки із завданнями, спортивний інвентар.
Хід заняття
Ведучий: Всім – добрий день, друзі -
Дівчата й хлоп’ята !
Ми раді у залі
Вас нині вітати!
Ведуча: Покликав математичний стадіон
Нас сюди на змагання.
Знавцям й глядачам –
Особливі вітання!
Ведучий: Відомо усім
Тут відсутні секрети –
В школі різні
Вивчають предмети.
Ведуча: Наук у нас різних
Вивчають багато
Яку ж з них ми будемо
Нині вітати?
Ведучий: Тобі, математико,
Наші вітання,
Це ж ти нас зібрала
Усіх на змагання.
Ведуча: Сучасну і давню
Науку чудову
Сьогодні у дії
Побачимо знову.
Ведучий: Чекають тут різні
На вас запитання,
І хитрі задачі,
Й цікаві завдання.
Ведуча: Питання серйозні
Та є й жартівливі,
Тож будьте уважні
І будьте кмітливі.

Ведучий: Обдумайте відповідь
Ви неодмінно,
На справу таку
Вам дається хвилина.
Ведуча: Лишилось питання
Одне з’ясувати:
 Хто нині в змаганнях
У нас буде грати?
Ведучий: Довідатись легко:
Це ІІ гімназійний клас
Гравці – шестикласники
Сьогодні у нас.
Ведуча: Вже грали багато:
У «Що? Де? Коли?»,
А зараз змагатись
На математичний стадіон прийшли.
Ведучий: Ведіть, капітани,
Команди в дорогу,
Бажаю здобути
Я вам перемогу!
Ведуча: А які ж змагання без журі?
Визначати переможців
Буде в нас журі поважне
Воно буде, знаємо точно,
Об’єктивне і уважне.
(Представлення членів журі)
Учитель: Перед тим як запросити команди на шикування , побажаємо їм:
Думати – колективно,
Діяти – спортивно,
Сперечатись – доказово.
Це для всіх обов’язково!
Якщо отримаєте поразку –
Не лийте гірких сліз.
А якщо переможете –
Не задирайте ніс!
У змаганнях беруть участь дві команди, назви яких ми дізнаємось із наступного конкурсу.
В усіх конкурсах оцінюється швидкість і правильність відповідей. Кожен конкурс оцінюється в 5 балів для команди, яка першою закінчила завдання і 4 бали для другої команди. Неправильна відповідь приносить додатковий бал команді-суперниці.
Конкурс Спортивний
Учні по черзі підбігають до свого завдання,  яке записане на плакаті, прикріпленому на стіні спортзалу. За даною координатою, яка є розв’язком
завдань, записують точку на координатному промені. Результатом є відповідне слово, що визначає назву команди.
Назва першої команди – ФУТБОЛ
Назва другої команди - ВОРОТА
Завдання: 1.1  2,2 – 2,7            У
2. Назвіть число, протилежне до числа -3           О
3. Розв’яжіть рівняння: -5 = -х         Л
4. Знайдіть |d|, якщо |-d|=1   Б
5. Назвіть найбільше число, яке задовольняє нерівність: - 4<x<1  Т
6. Обчисліть -2+(-1)         Ф
Завдання 1.2   -18 - (-15)      В
2. Назвіть число, протилежне до числа -4              Т
3. Розв’яжіть рівняння -3 = -х       О
4. Знайдіть |d|, якщо |-d|=2     Р
5. Назвіть найменше число, яке задовольняє  нерівність: -2<x<3     О
6. Обчисліть -1 – (-6)        А
Конкурс Біг на коротку дистанцію
Кожна команда обирає найкращого «бігуна», який одержує конверт із набором раціональних чисел. Одночасно розпочавши біг, гравці різних команд повинні розмістити ці числа в порядку зростання.
Завдання: 1) -7; 4,2; 0,4; -6,9; 0; -12; 3,5.
2)     -3,2; 9,4; 0,6; -7,8; -18,6; 0,19.

Конкурс Стрибки у довжину
У змаганні беруть участь по 2 учасники. По одному учаснику від команди стають біля двох зображених крейдою на підлозі координатних прямих один до одного спиною (одиничний відрізок на координатній прямій не повинен бути більший ніж 0,5 м). учитель називає, наприклад, число 2. Учні стають на точку координатної прямої, що відповідає даному числу. Далі за командою «Додати до цього числа -2» учні повинні перейти на ту точку, яка є результатом виконаної дії.
Завдання: 2
+(-2);
+(-4);
+1;
+4;
+(-2);
+4;
+1.

Конкурс Біг з перешкодами
3 учасники від кожної команди починають одночасно бігти по своїй доріжці на певну дистанцію. На їх шляху є 3 «перешкоди» - картки з рівняннями. Тільки розв’язавши письмово рівняння, учень має право продовжувати біг. Якщо учень не знає, то допомагає капітан команди. Перемагає команда, члени якої розв’язали правильно більшу кількість рівнянь.
Х+12=5:                         x+7=4:                         x+10=6;
2|x|+5=15:                      3|x|+6=12;                    10-2|x|=2;
4,8-x=16,3                      x+6,2=-7,8;                  x-4,7=-2,34.

Х+14=8;                         x+18=7;                         x+22=18;
14-5|x|=4:                       21+6|x|=33;                   12+3|x|=21;
2,9-x=14,7;                      x-6,3=-5,84;                  x+4,6=-9,4.
Конкурс Змагання важкоатлетів
1-2 учні від команди тримають в руках гантелі, стоять спиною один до одного. Учитель дає команду: «Підняти гантелі стільки разів, скільки отримаєте у результаті виконання таких дій:
1) 22;
2) 22- (-1);
3) 32-22;
4) 10-23;
5) (0,1)2·200.
Учні обчислюють значення виразів і виконують команду вчителя.

Конкурс Швидка лічба
На стіні спортивної зали прикріплюється плакат, на якому хаотично розміщені числа на відривних картках. Учасники по черзі, подолавши перешкоди, повинні принести команді 6 карток з числами по порядку.
13  4  37  38 
     30       48  36
1   29        2
46      18         6
17 35 16         23
                 19  21
26 20 34         41
10 27              12
     43        11 
     9    14        50
7  15         33
28 8    22        47
24       39  45
     31        42  32
           44        40
49 25  3           5.
Конкурс Штовхання ядра
2 учні від команди виходять у центр залу. На стіні прикріплюються картонні круги із записаними на них числами, серед яких є числа – відповіді до завдань, запропонованих учням. Після обчислення значень виразів учні м’ячем повинні влучити в потрібний круг. Наприклад, обчислити значення виразу:


Конкурс Естафета
Обидві команди в одному кінці залу шикуються в колони. Перші члени команд одночасно починають біг з веденням м’яча в інший кінець спортивного залу, де на стіні закріплені аркуші паперу із завданнями, які необхідно виконати учням. Учень, підбігши, виконує завдання, повертається назад, ведучи м’яч, передає його наступному учаснику команди і т.д.
Завдання:
1) ;                                      1);
2) ;                                      2) ;
3) х:4 = 6:3;                                 3) х:2 = 10:4;
4) ;                                     4) ;
5) ;                                       5) ;
6) 2:1=х:8;                                   6) 1:5 = 3:х.

Конкурс “Аукціон
Назвіть якнайбільшу кількість прислів’їв, приказок, дотепних висловлювань. Кожне прислів’я чи приказка має містити числа, математичні терміни, тощо.
Наприклад, «Одна голова добре, а дві – краще»;
Сім раз відміряй – один раз відріж.
Конкурс Загадковий малюнок
Учасникам необхідно скласти із семи частин фігуру, зображену на дошці.
Цю головоломку називають танграм. Назва танграм виникла в Європі, від слів «тань», що означає «китаєць», і «грана», що означає «буква».
Популярну китайську головоломку танграм називають розумовою головоломкою із семи частин.



Конкурс із глядачами
Відгадайте загадки:

Ведучий: За хвилиною – хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуй нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
(Підведення підсумків)
Ведуча: Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві молодці!
Ведучий: Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.
Ведуча: Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Їм солодкий приз – медалі,
Щоб було про що згадати.
Ведучий: І команді другій також
Ми дамо призів таких,
Але інші це медалі,
Діаметр менший у них.
Ведуча: тож прийміть від нас на пам'ять
Ці медалі «золоті».
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!





1 коментар: